ToolSort: Management of tools and equipment

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    The ToolSort system standardizes processes, controls tools and equipment, monitors their quality and optimizes their usage time, assigning responsibilities to users and informing managers of the item movement history.

    The tools register has several fields that can be used by the company using the system to meet its manager profile. The standard basic data are:

    • Owned or leased item identification;
    • Type of tool, where the return period is established;
    • Tool group, information that facilitates storage and maintenance programming;
    • Tool warehouse that will store and control the items;
    • Barcode identifier – a single code for multiple items or unique code for a single item.

    There are several other optional fields.

    Tool Management

    Controls all loan and return movements of tools and equipment in a simple, agile, and efficient way.

    • Data entry facilitated by biometrics, optical reader and RFID.
    • Allows you to block the loan of tools to users who do not return the tools within the established deadlines.
    • Allows the registration of items unavailable for service.
    • Allows you to register an incident with a returned tool and block it for loan.
    • Allows the user to evaluate the quality of the service received.
    • Allows the issuance of proof of the movement carried out.
    Tool Management

    TOOL OR EQUIPMENT HISTORYY

    Allows querying the movement history by tool and equipment item that displays the date of the movement, the linked client, the type of movement performed and the current situation.

    CLIENT HISTORY

    Allows querying the tool and equipment loan and return history – by customer or general.

    gestão de ferramentas, Tool Management

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    Frequently Asked Questions

    O sistema de ferramentaria é usado para gerir, organizar, controlar as movimentações de empréstimo e devolução de itens de ferramenta, rastreá-los e, ainda, controlar a qualidade deles. O sistema também permite que sejam programados diferentes tipos de manutenção para o ferramental.

    O empréstimo é realizado através de terminal instalado na ferramentaria, automatizado por leitor de biometria, leitor de RFID e leitor de código de barras.

    Sim, é possível fazê-lo através de relatórios existentes no sistema.

    Sim. O sistema emite recibo em duas vias. Após ser assinada pelo cliente usuário, uma delas deve ficar de posse da ferramentaria e ser arquivada em pasta própria; a outra via, deverá ser entregue a ele.

    Sim. O sistema disponibiliza uma série de relatórios pertinentes em formatos PDF e Excel. Também está preparado para receber novos relatórios e formatos diferentes – dashboard,  além de PDF e Excel, de modo a atender às necessidades operacionais e gestoras do cliente.

    Sim, o sistema permite a criação e visualização de dashboards desejados pelo cliente.

    O ToolSort permite o registro de todas as ocorrências passíveis de acontecer com um item de ferramenta durante sua vida útil, e permite que sejam gerados relatórios gestores pertinentes ao assunto.

    Sim, o sistema está preparado para gerir multiferramentarias. Inclusive, o sistema permite a transferência de itens de ferramenta entre elas.

    O sistema está preparado para gerir itens de ferramenta, itens de consumo e de itens de EPI, possuindo funcionalidades de lançamento e controle específicas para cada um deles.

    Sim, o sistema permite a programação de manutenção, aferição e certificação de itens de ferramenta, emitindo alertas aos gestores e bloqueando para empréstimo os respectivos itens.

    Sim. O ToolSort está preparado para ser integrado pelo nosso Módulo GED (Gerenciador Eletrônico de Documentos), o que lhe permitirá inserir documentos digitais no cadastro de item de ferramenta